728 x 90

Mobile First Indexing – nowości w algorytmach Google

Mobile First Indexing – nowości w algorytmach Google

Docelowy projekt strony internetowej powinien uwzględniać mnóstwo elementów, które wpływają na skuteczne indeksowanie stron internetowych w wyszukiwarce Google. Wśród nich należy wymienić pełną responsywność i budowę witryny w 100% optymalnej dla urządzeń mobilnych. Kluczowym aspektem tego rodzaju optymalizacji jest zagwarantowanie użytkownikom mobile swobodnego dostępu do strony internetowej. Dla algorytmów Google, responsywność to jeden z najważniejszych

Docelowy projekt strony internetowej powinien uwzględniać mnóstwo elementów, które wpływają na skuteczne indeksowanie stron internetowych w wyszukiwarce Google. Wśród nich należy wymienić pełną responsywność i budowę witryny w 100% optymalnej dla urządzeń mobilnych.

Kluczowym aspektem tego rodzaju optymalizacji jest zagwarantowanie użytkownikom mobile swobodnego dostępu do strony internetowej. Dla algorytmów Google, responsywność to jeden z najważniejszych czynników wpływających na sposób wyświetlania strony – na mobile, tabletach i desktopach. Stąd nowy algorytm wyszukiwarki Mobile First Indexing wyznacza nowy kierunek do zmian.

Mobile-First Indexing to projekt, nad którym Google skrupulatnie pracuje od 2015 roku. W 2017 roku pojawiło się zjawisko tzw. “Mobilegeddonu”, kiedy algorytmy obniżały pozycję strony nieprzyjaznej użytkownikom mobilnym. Nowy algorytm przewiduje przeniesienie wszystkich witryn na osobne indeksowanie mobilne.

Głównym uzasadnieniem powstania algorytmu Mobile First Indexing jest wzrost popularności smartfonów i tabletów. Zgodnie z aktualnymi trendami responsywności i zoptymalizowania pod urządzenia mobilne, pierwszeństwo w zaindeksowaniu w wyszukiwarce mają witryny w pełni zoptymalizowane.

Pozycjonowanie stron internetowych a Mobile First Indexing. Na co zwrócić uwagę?

Wprowadzenie algorytmu Mobile First Indexing wiąże się ze zmianami na rynku marketingu internetowego – zarówno w obszarze webmasteringu, jak i SEO. Warto pamiętać o dwóch kluczowych aspektach, bez których strona internetowa nie będzie przyjazna nowemu algorytmowi. 

Adres URL i responsywność
Pomimo wzrostu popularności responsywnych witryn, mamy jeszcze do czynienia z przypadkami, w których strona posiada oddzielny adres URL przypisany do jej mobilnej wersji. Zmiany w algorytmach sugerują, żeby strony internetowe były responsywne.

Weryfikacja struktury strony

Warto zweryfikować, czy wszystkie podstrony witryny będą wciąż przyjazne dla algorytmów wyszukiwarki oraz sprawdzić ich prawidłowe indeksowanie. I to bez wyjątków! Nawet, jeśli strona dopiero powstaje lub niedawno została przebudowana, i tak warto sprawdzić jej potencjał w starciu z Mobile First Indexing. Autorzy algorytmu rekomendują, żeby zwrócić uwagę między innymi na:

  • sposób wyświetlania treści – zarówno na mobile, jak i desktop;
  • zgodność metadanych i danych strukturalnych strony.

Jeśli zastanawiasz się, jak przygotować swoją witrynę do zmiany algorytmu Google spowodowanej Mobile First Indexing, skontaktuj się z profesjonalną agencją interaktywną. Skuteczna inwestycja w stronę internetową doskonałej jakości to wysokie prawdopodobieństwo wzrostu ruchu na stronie i osiągnięcia imponujących celów!

Źródło: Quality Factor – agencja interaktywna

admin
ADMINISTRATOR
PROFILE

Zobacz również